BVC besök

Bilder, Frank, Min vardag / Permalink / 0
Kl. 14.00 idag hade Frank tid till BVC där han vägdes och mättes. Nu väger Frank 4130g är 53,8cm lång och har ett huvudmått på 36,5cm. Han är idag 3 veckor och 3 dagar gammal.

Födelsevikt: 3560g, 51cm lång och ett huvudmått på 33cm. Börjar bli en stor kille nu ♥

Vid 4 veckor brukar man göra ett test då barnet ska fästa blicken vid en sak och följa den och det klarade Frank redan idag, han är så duktig min kille. Hon tyckte även att han var väldigt stark när hon la honom på mage och han skulle direkt hålla upp huvudet och försöka åla sig framåt.

Fick även lite information om rotavirus-vaccinet som vi ska bestämma om vi ska ge Frank eller inte. Samt fick jag information om en öppen förskola för unga föräldrar som jag funderar på att gå till, men jag har redan missat 2 träffar och nästa träff är imorgon men då ska vi till Globen för att göra pappa Marcus till pappa på pappret också.

Till top